Stair workout

RO

Ce faci atunci când vezi niște trepte? Te apuci să sari pe ele de nebun! Nu contează că-s 40 de grade afară, că nu e umbră, sau că se uită lumea ciudat tine. Sau că ai tocuri, ești într-o rochiță sau că e 3 noaptea și îți trezești vecinii. Ideea e că dacă vezi niște scări, te apuci să sari pe ele și să faci exerciții!

PicsArt_08-01-11.30.09

Glumesc! !😅 De ce am făcut totuși acest video? Ia să vedem 🤔… Hai să îți zic câteva beneficii ale acestui tip de antrenament:
-arde mai multe calorii pe minut decât jogging-ul
-este o bună metodă de a scăpa de stres
-scade riscul de infarct și de hipertensiune arterială
-ajută la tonifierea mușchilor
-crește densitatea oaselor
-îmbunătățește sănătatea mintală
-nu necesită echipament
-nu ocupă mult timp
Te-am convins? Ah, era să uit… Trepte găsim peste toooot, așa că e un antrenament ce poate fi efectuat în foarte multe locuri!

PicsArt_08-01-11.28.52

Îți poți alege pentru început un tip de exercițiu din toate cele prezentate și să faci 3 repetări, 3 serii, cu pauză de 30 de secunde între serii.
Hai, la treabă! 👍

PicsArt_08-01-11.26.57-01

ENG

What can you do when you see some random stairs? You start working out on them like crazy! It doesn’t matter if there are 40 degrees, or if there is no shadow, or if people are starring at you. Or if you wear high heels, or you wear a dress, or if it’s 3am and you wake up your neighbours. The idea is when you see stairs, you start jumping and exercising on them!

PicsArt_08-01-11.30.09

I’m kidding!😅  But what’s the reason why I made this video? Let’s see🤔… Let me tell you some benefits of this type of workout:

-it burns more calories per minute than jogging
-it’s a good stres reliever
-lowers the risk of high blood pressure and heart attack
-tones the muscles
-improves bones density
-improves mental health
-it doesn’t require any equipment
-it’s time efficient
Have I conviced you? Oh, I almost forgot… You can find stairs everywhereeee, so it’s a workout that can be done in so many places!

PicsArt_08-01-11.28.52

For the beginning you can start by choosing one exercise and doing it 3 times, 3 sets with 30 seconds rest between the sets.
Come on, let’s workout out!👍

PicsArt_08-01-11.26.57-01

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s