Florence, an endless love song

Ro

De ce iubesc Florența atât de mult? Nu știu… Poate aș avea sute de motive pentru care o iubesc sau poate nici eu nu știu exact ce m-a fermecat atât de mult la acest oraș. Să fie locul în sine? Clădirile? Amintirile? Străduțele lor înguste? Cine știe… Cert este că Florența îmi dă o stare de liniște, de fericire. Nu cred că este ceva anume ce mă face să mă simt astfel, ci cred că este vorba mai mult de orașul în sine. Are un vibe aparte, te încarcă pozitiv. Te face să nu mai vrei să mai pleci, te face să te îndrăgostești, te molipsește cu romantismu-i specific, te îmbată cu muzica de pe străzi. Clădirile sunt vechi, încărcate de istorie, dar nu e acel vechi dărăpănat și cenușiu, e un vechi care spune o poveste, care îți stârnește curiozitatea, care te face să vrei să stai și să privești fiecare cărămidă în parte și să te minunezi de câtă frumusețe poate exista. Florența mă face să mă simt ca acasă. Și e plin de agitație, însă nu e o agitație care să te obosească. Deși poate sună ciudat, e genul de agitație care te liniștește, care te face să vrei să fii în mijlocul ei. Îmi place să mă plimb pe străduțele lor înguste, printre clădirile vechi, să trec prin față pe la parfumerii și să simt diferite miresme de parfum, să ascult muzicanții ambulanți, să stau pe Ponte Vecchio și să mă uit la râu, să văd cum stau oamenii liniștiți la restaurant și își savurează paharul de vin, să privesc cum se reflectă razele de soare în râu… Mi se pare un oraș de poveste, un basm, un cântec de dragoste fără sfârșit.

DHSW8744.jpeg

M-am întors în urmă cu 2 săptămâni din Florența și deja îmi este doooor! Am stat destul de puțin de această dată, însă știi cum e vorba aia: „scurt și intens” ha-ha! M-am întâlnit cu prietenele mele, am râs în fiecare zi cât pentru o lună, am fost obligată să prind răsăritul pe străzi deoarece m-au uitat fetele pe afară la 6 dimineața (da, ai citit bine, fetele m-au închis pe afară și nu mi-au răspuns la telefon o oră!!! Dormeau ca îngerașii…), am mâncat muuulte dulciuri, paste și pizza, m-am plimbat până aproape am leșinat, am savurat fiecare secundă, mai pe scurt.

LFDG2930.jpegPrimul nostru prânz împreună, care s-a încheiat cu multe paste, 2 deserturi și 3 sticle de prosecco. A început bine vacanța. 🙊😅
DYCT7943.jpegDa, am avut ceva treabă și pe aici.
APKU9876.jpegBăieții de la Oibò… mereu au grijă să ne simțim bine și mă bucur de fiecare dată să îi văd!

GBVY8843.png😅

Și de această dată, am mers în 2 localuri în care nu am mai fost până acum și care chiar mi-au plăcut enorm și pe care ți le recomand și ție.

Dacă vrei să scapi de agitația din oraș și să bei un pahar de vin with a view cum s-ar zice, trebuie neapărat să ajungi la „Il Gigante” care este în Piazzale Michelagelo. Este superb localul! În interior are un tavan ca o cupolă, iar afară terasa este situată astfel încât să poți vedea superba priveliște. Serviciile sunt foarte bune, iar oamenii extrem de prietenoși și amabili.

XRKD5961.jpeg

TJCH6824.jpegVCMY5139.jpegIMG_0965You make me happy, Florence. Always.✨

IMG_2001

Un local în care mi-am dorit nespus de mult să ajung și nu am reușit până acum a fost „La Ménagère”. Nici nu știu cum l-aș putea descrie. Nu e luxos, nu e obișnuit, nu e comun. Combină mai multe stiluri și ceea ce mi-a plăcut este faptul că are un aer foarte intim. Poți sta la o canapea care aduce cu canapeaua ta de acasă sau poti sta la o masă lungă ce are un geam ce dă direct în stradă. Sau poți sta afară pe terasă la niște mese absolut obișnuite, înconjurat de flori. Combină partea de restaurant cu cea bistro. Ah, și are și flori de vânzare! Are un aer feeric. Este ca un loc de poveste.

NOZZ5420.jpegEVMD8264.jpegPNZG6385USYI7097.jpegDXNU0942.jpeg

Desigur, dacă ajungi acolo este musai să mergi pe Ponte Vecchio, care înainte era un pod foarte sărac, plin de măcelării, iar acum este plin de magazine cu bijuterii din aur. Și dacă tot ai ajuns la partea cu Ponte Vecchio, trebuie să vizitezi și coridorul Vasari ce traversează podul deasupra clădirilor.

WJOM1292.jpegLPPZ5641.jpegIMG_1993GUUH0914.jpeg

Să nu uităm de faimosul Dom, din Piazza del Duomo. Catedrala Santa Maria del Fiore sau Domul din Florența, este una din principalele atracții turistice și a fost declarat ca făcând parte din Patrimoniul Mondial UNESCO, alături de centrul istoric.

TVFT7752.jpegJHFN6807.jpegIMG_0894.JPGIMG_0891.JPGXBBQ7057.jpegHOGT5259.jpegJXZS8791.jpeg14102171_1195906417096297_6231764885604944737_n

Promit să revin cu sugestii noi. Vreau să te fac și pe tine să iubești Florența, așa că, îți voi povesti despre farmecul ei cu porția, cum s-ar zice, până te vei îndrăgosti de ea. Vreau să îți stârnesc curiozitatea.

Florența ești magică!

DZPD4499.jpeg

Eng

Why do I love Florence so much? I don’t know… Maybe there are hundred reasons why I love it or maybe even I don’t know exactly what charmed me so much. Is it the place? The buildings? The memories? The narrow streets? Who knows… But one thing is for sure: Florence gives me a state of peace and happiness. I don’t think that there is a certain reason why I feel this way, but I think is more about the city itself. It has a special vibe, it gives you positive energy. It makes you stay, it makes you fall in love, it catches you with its romanticism, it gets you drunk with music coming from the streets. The buildings are old, full of history, but is not that grey and dilapidated old, is an old that tells a story, that makes you curious, that makes you stay and look at every brick and wonder about all the beauty that exists. Florence makes me feel like home. And it’s full of fuss, but is not the type that gets you tired. Although it might sound strage, but is that type of fuss that makes you want to be in the middle of it. I like to walk on their narrow streets, among the old buildings, to pass by perfumeries and smell different scents of perfum, to listen to walking singers, to stay on Ponte Vecchio and watch the river, to see how people chill at a restaurant and enjoy their glass of wine, to see how the sunrise reflects in the river… For me it’s a fairy-tale town, an endless love song.

DHSW8744

I have returned from Florence 2 weeks ago and I already miiiiiiss it! I had a pretty short holiday this time, but you know that saying: „short but intense” ha-ha! I met my girls, we laughed  hysterically every day, I was forced to catch the sunrise on the streets because my girls locked me outside of the house at 6 in the morning (yes, you read well, my girls locked me outside and didn’t answer their phones for one hour!!! They were sleeping like angels…), I ate a looot of cakes, I walked till I almost fainted, I enjoyed every second.

LFDG2930Our first lunch together which ended with tones of pasta, 2 desserts and 3 bottles of prosecco. This is a good way to start your holiday.🙊😅
DYCT7943Yes, I had something to do here.
APKU9876The guys from Oibò… always taking care of us. It’s always a pleasure to see them!
GBVY8843I was hungry.😅

And this time I’ve been in 2 places that I have never been before and that I really loved and I want to recommend them to you.

If you want to escape the chaos from the city and have a glass of wine with a view, you must go to „Il Gigante” which is at Piazzale Michelangelo. The place is gorgeous! It has a ceiling like a dome and the terace is placed so that you can have the view of the entire city. The services are really good and the stuff is very kind and friendly.

XRKD5961TJCH6824VCMY5139IMG_0965You make me happy, Florence. Always.✨

IMG_2001

A place where I wanted so badly to go is „La Ménagère”. I don’t know how exactly to describe it. Is neither common nor fancy. It combines more styles and what I liked about it is that is very intimate. You can sit on the couch which is simmilar to the one you have home or you can sit at a long table where you have a window overlooking the street. Or you can simply sit outside at some ordinary tables and be surrounded by flowers. It combines the part of restaurant with the bistro one. Oh, and you can also buy flowers from there! It is so enchanting. It’s like a fairy tale.

NOZZ5420EVMD8264PNZG6385USYI7097DXNU0942

Of course, if you go to Florence, it’s a must to visit Ponte Vecchio, which was before a very poor bridge, mostly with butcher shops and now is full of jewelers, art dealers, and souvenir sellers. And while you’re at it, you should visit Vasari’s Corridor, which goes across the bridge over the buildings.

WJOM1292LPPZ5641IMG_1993GUUH0914

Let’s not forget about the famous Duomo from Piazza del Duomo. The cathedral Santa Maria del Fiore or the Duomo from Florence, is a major attraction to tourists and is part of the UNESCO World Heritage together with the historic centre of Florence.

TVFT7752JHFN6807IMG_0894IMG_0891XBBQ7057HOGT5259JXZS879114102171_1195906417096297_6231764885604944737_n

Promise I’ll be back with new suggestions. I want to make you love Florence as much as I do, so I’ll tell you about its charm bit by bit, until you’ll fall in love with it. I want to stir your curiosity.

Florence you are magical!

DZPD4499

 

Leave a Reply

