5 things you should give up if you want to lose weight

Ro

Observ în jurul meu multe persoane care au concepții total greșite despre slăbit și care au niște obiceiuri extrem de dăunătoare sănătății lor.

Hai să vedem 5 lucruri la care ar trebui să renunți dacă vrei să slăbești:

  1. Înfometarea

Aceasta cred că este cea mai frecventa problema. Oricine vrea să slăbească, încetează să mai mănânce. Însă, spre surprinderea tuturor, aportul zilnic foarte scăzut de calorii nu înseamna neapărat kilograme mai puține. Inițial se poate observa o scădere în greutate, însă în scurt timp vei observa efectele secundare acestui obicei: încetinirea metabolismului ceea ce va cauza arderea mai lentă a caloriilor, apariția oboselii, diaree, îngreunarea gândirii și să nu uităm de posibilele afecțiuni ale stomacului precum gastrită sau mai rău, ulcer. Așa că, fetelor, nu vă fie frică să mâncați! 3 mese principale pe zi, 2 gustări între!

  1. Lipsa somnului

Lipsa somnului sau a unui număr suficient de ore, pot crea senzația de foame a doua zi. Studiile au arătat ca cei care sunt privați de somn au șanse de 55% să devină obezi, în comparație cu cei care dorm bine în fiecare noapte.

  1. Cântarul

Renunțați la obsesia cântarului! Acesta nu vă cântărește separat grăsimea, masa musculară, retențiile de apă, valoarea energetică și starea voastră de bine. În momentul în care pierdeți în greutate, dar puneți masă musculară, numărul de kilograme va începe să crească, acest lucru alarmându-vă crezând că v-ați îngrășat din nou. Uitați-vă după haine, după cum se așează pe voi, după cum vă simțiți. Și cel mai bine, măsurați-vă!

  1. Alcoolul

Alcoolul crește pofta de mâncare, are un număr crescut de calorii și încetinește metabolismul. Așa că, cine dorește să slăbească, trebuie să încerce să renunțe complet la alcool, sau să bea un singur pahar pe săptămână.

  1. Băuturile și alimentele dietetice 

Toate acestea au mai puține calorii, însă conțin îndulcitori artificiali și diferite ingrediente nocive organismului precum aditivi, arome etc. Atunci când mâncăm alimente integrale ardem aproximativ cu 50% mai multe calorii decât atunci când mâncăm alimente procesate, din această categorie făcând parte și aceste alimente dietetice.

Concluzia? Din punctul meu de vedere ar trebui să învățăm să mâncăm echilibrat, să combinam corect alimentele, să nu sărim peste mesele principale și să învățăm să evităm ce e nociv pentru corpul nostru. Nu vă mai ghidați după mituri sau după ce vă spune o prietenă. Documentați-vă puțin înainte de a lua decizia de a nu mânca sau de a consuma numai batoane pentru slăbit sau sucuri dietetice. Învățați să trăiți sănătos și să faceți din asta un stil de viață, nu un obicei pentru că așa e la modă sau pentru că vreți să slăbiți rapid înainte de nuntă.

Puuupici!!! 💋

 

IMG_0248.JPG

Eng

I notice many people that have wrong conceptions about weight loss and that have habits which are extremely harmful to their health.

Let’s see 5 things you should give up when you are trying to lose weight:

  1. Starvation

This is the most frequent problem. Whoever wants to lose weight, stops eating. But, surprisingly, the daily calorie intake doesn’t necessarily mean kilos. You might initially experience quick results, but in a short time you will start feeling the side effects of this habit: metabolic rate slows down which can cause the body to burn calories slower, fatigue, diarrhea, problems thinking clearly and let’s not forget about possible stomach problems such as gastritis or even worse, ulcer. So girls, don’t be afraid to eat! 3 meals a day, 2 snacks!

  1. Lack of sleep

The lack of sleep or not sleeping enough can make you feel hungry the next day. Studies have shown that those who don’t sleep enough hours have 55% chances to become obese, comparing to those who get enough sleep every night.

  1. The scale

Give up on the scale obsession! It is not measuring separately your body fat, your muscles, water retention, energetic value and the way you feel on the inside. When you are losing weight but gaining muscles, automatically the scale will show you an increased number of kilos, which will scare you and make you think that you have gained weight again. Look how your clothes fit you and how you feel. And even better, measure yourself!

  1. Alcohol

Alcohol increases the appetite and slows down the metabolism. So, in order to lose weight, you should give up on alcohol or drink only one glass a week.

  1. Diet foods and soda

All these foods and soda have less calories, but have artificial sweeteners, different harmful ingredients such as additives, flavors etc. So when we eat whole foods, we burn approximately 50% more calories than when we eat processed foods, such as diet foods.

The conclusion? From my point of view, we should start learning what balanced eating means, to learn to properly combine foods, to not skip any meal of the day and to learn to avoid what is harmful for our body. Don’t believe everything that you hear, what your friend tells you or every myth that everyone believes in. Do a little research before taking the decision of not eating anymore or eating only diet foods. Learn healthy living and make it a lifestyle, not a habit because it’s in trend or because you want to quickly lose a few kilos before wedding.

Kisses!!! 💋

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s