Late Sunday breakfast

Ro

Duminica îmi place să mă rasfăț cu un mic dejun mai special. Sau cel puțin așa îl consider eu :)). Și de fapt, toată ziua mă răsfăț cu mâncare. Iar mic dejun special pentru mine înseamnă să îmi prepar ceva ce în timpul săptămânii nu prea am timp să fac. Recent vorbeam cu o prietena căreia i-am spus să-și facă shakshuka și mi-a zis că ea nu mănâncă ceva a cărui nume nu-l poate pronunța :)). După ce i-am arătat pozele cu shakshuka mea, și-a schimbat imediat gândirea. Apropo, ce mult contează impactul vizual, nu? Anyway, în realitate nu e nimic sofisticat în prepararea acestui fel de mâncare.

Se pune ulei de măsline în tigaie, se taie o ceapă rondele, o roșie și un ardei gras felii și se pune totul pe foc. Se acoperă cu un capac și se lasă până când se înmoaie legumele și lasă zeamă. Se sparg două ouă deasupra, se pune sare, turmeric și se acoperă din nou. Se lasă până ce ouăle sunt făcute. La sfârșit am adăugat frunzulițe de spanac și codițe de ceapă verde. Și cam aceasta-i complexul meu mic dejun :)). Enjoy!

IHUP6566

DQGW4706

Eng

I like to spoil myself on Sunday with a special breakfast. Or at least I consider it special :)). And I actually spoil myself the whole day with food. And to me a special breakfast means cooking something that I don’t have time to cook during the week. I was recently talking to a friend and telling her to cook shakshuka and she told me that she is not eating something that she can’t pronounce J).After I showed her pictures with my shakshuka, she changed her mind immediately. By the way, how important is the visual contact, right? Anyway, in reality there is nothing complicated in preparing this dish.

Put olive oil in a pan, cut rondels of onion, slices of tomato and pepper and put everything in the pan. Cover it and let it until the vegetables become soft and juicy. Break two eggs into the pan, add salt, turmeric and cover everything again. Let it until the eggs are done. At the end I added spinach leaves and green onion. And this is my sophisticated breakfast :)). Enjoy!

9 thoughts on “Late Sunday breakfast

  1. Buna! Am cateva intrebari legate de sport si nutritie ca sa obtin si eu un corp frumusel ca tot vine vara si sunt in prinzipiu determinata sa facceva chiar daca nu mai e mult timp:)) . 1. cam cat faci sport intr-o zi? cel mai mult versus cel mai putin versus in general 2. ce antrenamente faci? cardio?(poti recomanda niste exercitii) sau greutati si aparate (si cam ce greutati folosesti la aparate, si ce exercitii) sau kango jumping boxing sau balet dans alte sporturi3. in ce consta alimentatia zilnica? iei tot ce ai nevoie din alimentatie sau si suplimente, vitamine, prafuri, ceaiuri sau alte lucruri?

    Like

    1. Buna! In general merg la sala de cam 4 ori pe saptamana. Variaza in functie de timpul de care dispun. Insa incerc sa ajung de 4-5 ori pe saptamana la sala. Un antrenament de-al meu tine cam o ora. Rareori ma intind pe o ora jumate. Insa, desi fac o ora, il fac foarte intens si am pauze putine si f scurte. Legat de exercitii, nu prea fac cardio. Drept sa iti spun, nici nu prea imi place :)). Pe partea de cardio, sar coarda si fac trepte. Dar nu sunt foarte constanta cu astea. Ma focusez mai mult pe partea de fitness. Pe tine ce te ar interesa? Slabire, tonifiere…? Ca sa stiu ce sa iti recomand. Difera de la persoana la persoana si alimentatia si antrenamentele. Din pacate nu am timp de alte sporturi. Dar ce e extrem de benefic este inotul. Iar dansul pt mine va ramane cea mai mare pasiune. Sper intr-o zi sa ma pot concentra si pe dans, macar de 2 ori pe saptamana. In general mananc avocado, oua, branza, lapte de soia, carne, peste, multe supe sau ciorbe, legume… Cam orice, dar nu mananc prajit, nu mananc dulce… In schimb mananc paste destul de des, insa aleg varianta mai light cu sos de rosii, cu legume sau cu fructe de mare. O data pe saptamana mananc oriceeee vreau. Si chiar mananc orice :)). Si se mai intampla sa am perioade de o saptamana, doua cand efectiv imi cere corpul mancare si chestii nesanatoase. Nu pot spune ca fac abuzuri alimentare, insa atunci imi mai incalc din reguli. Sunt om, ma mai iau si pe mine poftele:)). Insa dupa ce am o saptamana in care imi fac de cap, dupa sunt mai atenta la ce mananc. Pe langa alimentatie, iau proteine dupa sala, imi fac un shake. Mai iau vitamine sau fier uneori, pt ca am probleme cu absorbtia fierului si sunt anemica mai tot timpul :)). Ca si ceaiuri, beau ceai de ghimbir, e foarte bun si cel verde doar ca pe mine ma irita la stomac si beau si ceai de menta. Am 3 mese pe zi plus gustarile intre. Nu stau niciodata sa imi fie foame sau sa ma roada stomacul. Daca e 9 10 seara si mi e foarte foame, iau ceva cat sa nu ma mai doara stomacul. Mai pe scurt, nu ma infometez deloc. Mananc destul de bine si consistent, dar sanatos.

      Like

  2. M-ar mai interesa cum sa scap de celulita, am auzit ca toata lume are si nu scapi decat chirurgical, dar macar sa o fac mai putin vizibila. Vreo recomandare?

    Like

    1. Nu este nevoie sa apelezi la chirurg ca sa scapi de ea. Intradevar, nu se scapa asa de usor de celulita. Se zice ca scapi de ea in cam tot atata timp in care ai capatat-o :)). Nu e un mare secret… Sport si alimentatie corecta si sanatoasa. Intr-o perioada imi aparuse si mie pentru ca nu mai faceam sport de multa vreme si mancam absolut tot ce aveam chef. Mancam excesiv de mult si de amestecat. Si la orice ora. Dupa ce am devenit mai disciplinata, a durat aproximativ un an sa scap de celulita. Si fetele mele la antrenamente, cum isi schimba putin alimentatia si sunt mai atente cu ce mananca, cum incep sa vada imbunatatiri in ceea ce priveste celulita. Trebuie combinate sportul si alimentatia. Nu merg una fara cealalta.

      Like

  3. Nu stiu, dar eu mananc cat de cat sanatos si fac si miscare cardio un pic de alergat si mers mult pe jos si nu scap de chestia asta nicicum. Din cate stiu eu e imposibil sa n-ai asa ceva daca esti femeie, si fetele astea supeeer muschiuloase am auzit ca au macar un pic, doar ca nu e asa vizibil ca la restul populatiei, si la fel nu scapi decat chirurgical si sedintela salon.

    Like

    1. Orice femeie are. Ai dreptate. Insa la cele foarte fit, nu este atat de vizibil decat poate cand stau intr-o anumita pozitie sau bate lumina intr-un anume fel. Ideile cum ca nu poti scapa decat prin metode chirurgicale sau sedinte la salon sunt mituri. Mama mea, care are 55 de ani, este o femeie foarte activa. In urma cu cativa ani a incetat sa mai faca miscare din diferite motive. De vreo 3,4 ani face sport constant, merge la sala etc. In ultimul an s a apucat sa manance cum trebuie si ghici ce? I-a disparut celulita aproape complet. Si repet, mama mea are 55 de ani. Deci se poate. Dar spune-mi, de cate ori alergi pe saptamana, cat timp, cat de constanta esti si cam de cate ori pe saptamana mananci zahar, dulciuri, produse de patiserie, produse fast-food sau mancare prajita? Ca sa pot sa imi fac o idee.

      Like

  4. De 4 ori pe saptamana alergat cam o ora si cel putin 30 de minute de mers zilnic si mai fac exercitii cardio de pe youtoube. Mananc in mare parte sanatos, lapte degresat, iaurt, fulgi de ovaz, fulgi de porumb, dischete de orez, orez, muschi de vita si porc, cas de oaie, branza de vaci, legume si multe fructe, si dulciuri & fastfood incerc sa nu depasesc mai mult de 3-4 zile (nu mananc exagerat :)) doar sa zicem azi o gogoasa si o ciocolata, maine o inghetata, poimaine o felie de tort, raspoimaine pizza)

    Like

  5. Ce fel de exercitii faci? Vad toata lumea pe net ca face genoflexiuni cu 30 de kg si mi se pare super exagerat:)) eu prin sport vad ideea de a te misca. Cam asta trebuie facut ca sa scap si eu de celulita? :)) Sau chestii si masinarii prin sali, prese de picioare si tot felul de masinarii cu greutati si stiu din auzite ca daca vrei sa vezi reultate trb sa ridici multe kg si e cam aiurea..

    Like

    1. In primul rand chestia cu de 3-4 ori pe saptamana mancare nesanatoasa sau azi o inghetata si maine mai ciugulesti o gogoasa trebuie sa sara din schema daca vrei sa scapi de celulita. Iti alegi o zi pe saptamana in care sa mananci ce ai tu pofta, iar in rest trebui sa fii mult mai strica. Cu azi un biscuite si maine o gura de clatita nu merge. Poate tie nu ti se pare mult, insa daca aduni gura de azi cu cea de maine si cu placintica de poimaine iaca se fac cam multe chestii nesanatoase intr-o saptamana. Asadar, stop cu prajelile, fast food, dulciuri. O singura zi pe saptamana iti poti face de cap, in rest multa grija la ce mananci. Si in legatura cu sportul, nu, nu trebuie sa ridici greutati si sa pui in spate 30 kg. Unde te uiti la exercitii probabil nu explica pt ce folosesc acele greutati. Aparatele si greutatile mai mari le folosesti in momentul in care doresti sa iti definesti corpul, sa iti maresti masa musculara. In loc de alergat, iti recomand sa faci antrenamente tip HIIT. Am postat si eu pe blog un astfel de antrenament si te poti uita si acolo. Si de asemenea, gasesti si pe youtube foarte multe antrenamente de acest gen. Ideea e sa ai antrenamente scurte si intense cu intervale de pauza mici. E mai eficient antrenamentul HIIT deoarece pe langa faptul ca accelereaza procesul de arderi, iti tonifiaza si muschii. Daca mai ai nelamuriri sau doresti sa fac un video cu anumite exercitii, let me know.

      Like

Leave a Reply

